Πως οι αρνητικές και οι θετικές φράςεις επηρεάζουν τα παιδιά


Σκεφτόμουνα, πως η αρνητικές φράςεις επηρεάζουν τα παιδιά, αρνητικά. 
Από τη στιγμή που το δεύτερο παιδάκι μου, άρχιςε να περπατάει και να διεκδικεί, άλλαξε η συμπεριφορά μου απέναντι στον τριών χρονών γιό μου και άλλαξε και η δική του συμπεριφορά, έγινε ισχυρογνώμων και φωνακλάς!
Γιατί χρησιμοποιούσα πολύ της ίδιες λέξεις" σταμάτα να τραβάς τα παιχνίδια από τον αδερφό σου"  και " μην τον τραβάς".
Κάθε φορά που μιλούσα στο αγοράκι μου, έλεγα τις λέξεις " σταμάτα" και " μη"! Έπρεπε να αξιολογήσω την προσέγγισή μου προς τα παιδιά μου. Προσπάθησα να αντιδρώ πιό ήρεμα, πιο προσεκτικά. 

Έπρεπε να εξετάσω τον εαυτό μου για την αρνητική γλώσσα που χρησιμοποιούσα.  Επειδή, θα μπορούσα να δω ότι επηρεάζουν τα παιδιά μου.
Τελικά συνειδητοποίησα τον λάθος τρόπο μου.  Μου μιλούσε με τον τρόπο που του είχα μιλήσει εγώ. Εξοργίςτηκα με εμένα και έκανα μια συμφωνία με τον εαυτό μου και με το μεγαλύτερο αγοράκι μου " πρέπει να σταματήςω να λέω σταμάτα και μη, γιατί δεν βοηθάει κανέναν μας", " θα μου το υπενθυμίζεις όταν το ξεχνάω". Αμέσως είδα θετική ανταπόκριση από το αγόρι μου. 
 Έχει αρνητικές επιπτώσεις η αρνητική γλώσσα ακόμη και στους μεγάλους πόςο μάλλον στα παιδιά. 
Η αρνητική εναντίον της θετικής  (γλώσσας)
Έρευνες έχουν δείξει ότι το " μην", "δεν", "να σταματήσεις" και άλλες μορφές αρνητικής γλώσσας κάνουν στην πραγματικότητα περισσότερο κακό παρά καλό. Έτσι ακριβώς είναι. Γιατί η Πειθαρχία θα διατυπωθεί αρνητικά και είναι πολύ πιο δύσκολο να κατανοηθεί.
Για παιδιά προςχολικής ηλικίας και μικρότερα αν πείς "Σταματήστε" η λέξη αυτή από μόνη της δεν τα λέει τίποτα. Τα αφήνουμε να συμπεράνουν από μόνα τους τί δεν πρέπει να κάνουν και τι πρέπει να κάνουν. Έχουμε πολλες απαιτήσεις και περιμένουμε πάρα πολλά από αυτές τις ηλικίες. Μπορεί να σταματήσει αυτό που κάνει, θα σκεφτούν κάποιοι. Φυσικά, αν όμως είμαςτε συγκεκριμένοι, και τους πούμε τί πρέπει να κάνουν, θα τα βγάλουμε από τι διαδικαςία να σκεφτούν από μόνα τους το τί δεν θέλουμε να κάνουν και τί θέλουμε, τελικά. Επιπλέον, η αρνητική γλώσσα αποθαρρύνει τα παιδιά. Όταν συνεχώς ακούνε τι κάνουν λάθος, μπορεί να αισθάνονται μάταιο να προσπαθήσουμε να κάνουμε το σωστό.
Από την άλλη πλευρά, η θετική γλώσσα τους λέει τι να κάνουν, και δεν θα υπάρχει σύγχυση. Ενισχύει την καλή συμπεριφορά και την πειθαρχία τους. Στην πραγματικότητα, όταν ακούνε τις ίδιες φράσεις, τα παιδιά μας είναι πιο πιθανό να μας αγνοούν και να τα κάνουμε να σκέφτονται και να φέρονται αρνητικά. Λυπηρό! 
Ηρεμήστε - Πάρτε μια βαθιά ανάσα.
Βρείτε εναλλακτικές λύσεις για να μην χρηςιμοποιείτε Αρνητική Γλώσσα
Μην χτυπάς την πόρτα - κλείσε την πόρτα, ήρεμα σε παρακαλώ. 
Μην τρέχετε - Περπατήστε, παρακαλώ.
Μην πετάτε τα παιχνίδια - Παρακαλώ κρατήστε τα παιχνίδια σας στο έδαφος.
Σταμάτα να αγγίζεις τον αδερφό/ή σου - τα χέρια για τον εαυτό σου, παρακαλώ.
Μην βγάλετε όλα τα παιχνίδια σας - Ας μαζέψετε αυτό που παίζετε πριν να βγάλετε κάποιο άλλο έξω.
Σταματήστε να φωνάζετε - Ησυχία, παρακαλώ.
 Βρείτε περισσότερες λύσεις για να λέτε ήρεμα αυτά που θέλετε. 
Ένα παράδειγμα, σήμερα την ώρα που έπλενα τα πιάτα, το αγοράκι μου έβλεπε παιδικό στην τηλεόραση και το μωράκι μου τριγύριζε εδώ κι εκεί στα παιχνίδια τους, μια στιγμή ο μεγάλος πέταξε ένα παιχνιδάκι, δεν του φώναξα καθόλου, πολύ ήρεμα και πολύ σιγανά του είπα " αγάπη μου μπορεί να χτυπήσετε αν πετάτε πράγματα", ήρθε κοντά μου και μου είπε " τί είπες μαμά;" Το επανέλαβα " καλά μαμά, συγνώμη" αυτό μου απάντησε. 
Τέλος, να βρεθεί ένας τρόπος για να πούμε «ναι». Για παράδειγμα, αντί να απαντήσουμε "Όχι δεν μπορείτε να έχετε ένα γλυκάκι τώρα," να πούμε, "Μετά το φαγητό, μπορείτε να έχετε μια γλυκιά απόλαυση". Το μήνυμα είναι διαφορετικό, το αποτέλεσμα το ίδιο.


Αν θέλουμε να πειθαρχήςουν τα παιδιά μας, πρέπει να προςέχουμε τα λόγια μας. Η αρνητικη γλώςςα έχει αρνητικά αποτελέςματα. Ο πιο αποτελεςματικός και σωςτός τρόπος είναι η θετική γλώςςα και η θετική ενέργεια. 

Σχόλια